søndag 25. desember 2011

23.12.2011 Oxford Gold

Oxford Gold er et organisk engelsk øl fra bryggeriet Brakspear. Breakspear ble opprettet i 1779 og har over 200 års erfaring med brygging.

Ølet er ikke så kullsyreholdig som det vi er vant med fra norske produsenter og har en frisk smak, men dette går litt ut over selve ølsmaken synes da jeg. Ettersmaken er ganske god, men forsvinner fort. Det er en slags kremaktig konsistens på ølet som jeg finner ganske behaglig i kombinasjon med lite kullsyre.
Smaken er generelt ganske god, men jeg skulle ønske den var kraftigere. For meg er dette nok et øl jeg helst nyter i solveggen en varm sommerdag.

Den kommer ut som en sterk treer. Mest fordi jeg drakk den for kald.
Ølet ble markant bedre når det fikk lunket seg litt. (ikke server denne for kald)
  • Kjøpt: Meny (Ravnanger/Askøy)
  • Prisklasse: Import
  • Pris: Ca 40 kr.
  • Produsert: England
  • Bryggeri: Brakspear
Kommenter gjerne hvis du har erfaringer eller meninger om dette ølet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar