lørdag 17. desember 2011

Lenge leve fredagspilsen....

Det er en jungel der ute av spennende importøl, men utvalget er veldig forskjellig fra butikk til butikk, selv innenfor samme kjede.

Jeg kan på ingen måte si at jeg er en ølkjenner, men jeg er veldig glad i denne sprudlende malt og humledrikken.

I lengre tid har jeg irritert meg over utvalget som er å finne i butikkene. Det er vel fem merker som dominerer arenaen. Selv om de kommer med nye varianter av og til er det liten endring i smak synes jeg. En Hansa smaker Hansa og en Ringnes smaker Ringnes.

Det er sikkert ikke bare jeg som tenker slik, for omsetning av importøl øker for hvert år som går. Utvalget blir bedre, men det er veldig varierende hvem som tilbyr hva og hvor mye.

I dette innlegget ønsker jeg kommentarer på de beste butikkene for importøl, men også de som fører norskt øl fra mindre bryggerier.

Dette er øl til 40kr. flasken og ikke akkurat det man kjøper for fest, men på grunn av nysgjerrighet.

Jeg ønsker å sette meg godt til rette i sofakroken en sen fredagskveld, sprette av korken og si til meg selv "..nå er jeg spent på hvordan denne smaker.".


LENGE LEVE FREDAGSPILSEN..........


4 kommentarer:

  1. Ja,det finnes mye øl der ute,men husk på alle de lokale bryggeriene som finnes.
    Kinn bryggeri er et slikt i Florø.De har vunnet flere priser,og er tilgjengelig på Vinmonopolet.
    Kinn bryggeri har juleøl og flere andre sorter.

    SvarSlett
  2. Skal legge det til "Skal prøvesmake-listen"

    SvarSlett
  3. Nå har Ica på Måseskjæret fått inn flere ølsorter og har 135 totalt. I dag går jeg for en tsjekkisk som jeg akkurat i farten ikke husker navnet på, men det er en lys en denne gangen...

    SvarSlett
  4. Skal legge ut et par tester i dag.

    SvarSlett